2013. január 31., csütörtök

Peyote befoglalás alapjai kezdőknek

Technikai útmutató következik, jól figyelj, ha szeretnél kabosont befoglalni peyote technikával, de halvány gőzöd sincs róla, hogyan állj neki.
Csak a cifrázatlan alapokat mutatom most meg, hogy a lényeg tiszta legyen. Bár elég egyszerű egyébként a peyote befoglalás.

Kelleni fog neked egy kaboson vagy valami kerek, de tulajdonképpen bármilyen forma jó. Akár egy érdekes formájú, szép kavicsot is befoglalhatsz, nem kell szükségszerűen szabályosnak lennie.
Az én demonstrációs kabosonom kerek, legalábbis nagyjából, ugyanis saját készítésű.


További hozzávalók a gyöngyfűző tűn és a damilon kívül a 11/0 méretű delica (vagy toho treasure), valamint 15/0 méretű kásagyöngy. Életem párja szerint ez olyan kicsi, hogy látni is alig lehet, nemhogy fűzni, de nem hallgatunk rá :)

1. Fogod a damilt - én kb. másfél métert vágtam magamnak belőle a 3,5 centis átmérőjű kabosonomhoz - és felfűzöl rá sok-sok delica gyöngyöt.


Addig kell ezt csinálnod, míg körbeéri szépen a kabosont. Ami nagyon fontos, hogy páros számú gyöngynek kell lennie, mert így tudsz majd szépen sort váltani. Ha úgy látod, hogy egy szem hiányozna csak a körbeéréshez, viszont akkor páratlan számban lennének a gyöngyök, akkor inkább kettőt fűzz még fel. Tehát inkább több legyen, mint kevesebb.

2. Ha megvan a létszám, besorakoztatod a bandát a damil közepére és csomót kötsz rá úgy, hogy körben legyenek a delicák.


3. Most kezdődik a peyote-ozás.

A peyote technikát nem magyarázom el, mert az egy külön történet, ha még nem tiszta, akkor inkább azzal kezdd, itt megtalálod: peyote technika
Egy szem delica jön a csomót követő első delica mellé a számodra szimpatikusabb szál damillal, majd végig haladj, míg körbe nem érsz.


4. Sorváltás következik a kör végén, vagyis következő szintre lépünk.
Ha ügyes voltál és páros számú gyöngyből állt az első köröd még a csomózás előtt, akkor úgy jön ki a lépés, hogy épp az utolsó szemmel zárod a sort és ha felfűzöl a mellette levő gyöngybe, egyúttal kezdheted is a következő sort. Képen egyszerűbb:



5. Peyote fűzéssel haladsz tovább ismét a kör végéig, kör végén ugyanaz a tennivaló, mint az imént.


6. Delicából ennyi többnyire elég szokott lenni, de ez persze függ a kaboson vastagságától is. Nekem még maximum egy sor elfért volna, de több már biztosan nem.
Ha ugyanis elérted a kabosonod szélének vastagságát a gyöngygyűrűd szélességével, akkor jöhet a szűkítés.
Na ehhez kell a 15/0-s kásagyöngy.

Ugyanúgy haladsz tovább a pici gyönggyel is, mint a delicákkal.



7. Jön még egy sor 15/0-s:


8. Még lehet tovább menni, de én itt megálltam egyelőre és átfordultam a gyöngygyűrű másik feléhez, a másik szál damilhoz.


9. Mikor az első sor 15/0-val végeztem, be is helyeztem a kabosont a gyűrűbe és így folytattam tovább a fűzést. Itt még nem feltétlenül muszáj ezt megtenni, mert még nem tart a gyűrű, viszont ne feledkezz meg róla, mert aztán majd nem fogod tudni belerakni.
A piros vonal mutatja, hol tartok éppen a sorral:



10. Ha végigértél a soroddal és a gyöngygyűrű stabilan tartja a kabosont, akkor tulajdonképpen a befoglalás készen van. Lehet több sort is készíteni és lehet különbözőképpen díszíteni. Ezeket most nem mutatom meg a nyugalom megzavarásának elkerülése érdekében, mert a lényeg az ennyi. Ezen kívül a fantáziádra bízom, hogy mit szeretnél kihozni belőle.


Így nézünk ki, még jön egy kis személyre szabás és természetesen a damil eldolgozása. Erről találsz egy jó kis képet ITT, mert ugye peyote-nál soha nem csomózunk.

Legközelebb megmutatom, hogyan alakult az én kabosonom sorsa szépülés tekintetében és hogy mi lesz vele ezután :)

1 megjegyzés:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...