2012. június 1., péntek

Gyöngy rózsa

Megrendelésre készítettem és élvezet volt fűzni.


Kicsit féltem tőle, milyen megoldással varázsolok majd neki élethű és stabil, nem sérülékeny szárat, egyszer már megkínlódtam ezzel a témával egy bizonyos krókusznál, ami az első gyöngyből fűzött virágom volt.
Akkor zöld krepp papírral csomagoltam be az összetekergetett drótszárat, de nagy volt vele a macera. Ha jól emlékszem, Technokol ragasztóval igyekeztem a virághoz ragaszkodóbbá tenni a papírt, de valójában mindegy is, milyen volt a ragasztó, mert nem ez az ideális megoldás.

Mert arra most leltem rá ;)
Két módszert is ki lehet próbálni.

1. Elmész virágüzletekbe vagy virág nagykerbe és megkérdezed, kapsz-e (ha nagyon szépen kérsz) virágkötözéshez használatos zöld színű ragasztószalagot. Én virágüzleteket jártam végig, mert hülye módon délután ötkor kezdtem a vadászatba, ilyenkor már nagyker nincs nyitva. Többet látogattam meg, mint szerettem volna, gondolhatod, kaptam hideget-meleget. De zöld ragasztószalagot azt nem. Nincsen sem kreatív boltban, sem virágüzletben, sem sehol. (Röstellem bevallani, de már a zöld szigszalag is eszembe jutott, ha nem volna förtelmes ronda, lehet, hogy bepróbálom...)
Egy idő után fel is adtam, hazamentem szépen a virágos túra után virágkötöző dróttal, amit teljesen ingyen kaptam egy virágos hölgyeménytől, hálám örökké üldözni fogja (csak győzzön menekülni :P). Ha Ő nincsen, most nehéz helyzetben lennék. Merthogy errefelé drótot sem egyszerű ám szerezni, csak a fűzéshez használatos kreatív-drótot, ez pedig bár nagyon dekoratív, alkalmatlan egy gyöngy virág masszívvá tételéhez. Ezen egyébként mélyen megrendültem, én abban a hitben éltem, hogy a drót alapfelszerelés.

Egy szó mint száz, szerezhetsz zöld ragasztószalagot, ha időben kapsz észbe.

2. A másik verzió, ami teljes mértékben saját találmány, büszke is vagyok: a festett falhoz szokták használni azt a matt felületű ragasztószalagot, amit úgy lehet leszedni a leghisztisebb falfestésről is, hogy nem esik baja. Esetemben a ragasztószalagnak nem ez az előnyös tulajdonsága volt a legelőnyösebb, hanem a matt felülete, erre szándékoztam ezúttal felragasztani a krepp-papírt (nem a csupasz drótra, csak fejlődök valamerre :P ).
Ja, és hát ilyen nekünk volt itthon, tekintve, hogy egy éve télen ellepett minket a penész a nagytudású építészünk szakértelme miatt - hosszú mese - és újra kellett festetni az egész kócerájt. Ezt csak azért mondom, hogy láthassuk feketén-fehéren Te is meg én is: minden rosszban van valami jó.

No, ezzel a cuccal körbetekertem a gyöngy rózsa szárát ééééés NEM tekertem be krepp-papírral! Ugyanis abban a pillanatban megvilágosodás történt és inkább lefestettem zöld temperával. Egyszerűbb, természetesebb és időtállóbb lett a végeredmény.


Rózsadobozt is igyekeztem hozzá szerezni a virágárusoknál, na ez volt az, ami mindenkinél kiverte a biztosítékot...

Néhány kedves életkép következik a kerti tavunkból - ez elég nagyképűen hangzik, pedig csak két köbméter, jelképes tavacska, de nagy élet van ám benne. Egész életemben városban aszalódtam, nekem ezek a dolgok olyanok, mint egy életre kelt mesekönyv.

Ilyen piros halacskából van még pár, csak ritkán látni őket. Ez itt fent sokáig hűsölt a levél alatt. Tavaly ilyenkor költöztek be, de vannak olyan állatkák, akik már itt születtek! Láttál már ebihalat? Nekem ez az első :)


Valószínűleg nem volt kölcsönös az öröm, amit a találkozással kapcsolatban éreztem. Modellkedés után természetesen visszaengedtem a vízbe.
Csigabiga is van rengeteg sok, ez itt csak a töredéke az állománynak:


Ha jól számolom, sok százan lehetünk már a családban - az ebihalak vannak legtöbben -, azt már nem is merem számolni, hogy természetesen a falu összes macskája hozzánk jár inni, csoda, hogy még megvannak a halak...

A rózsa mintáját megosztottam a facebook-on is, és ha rákattintasz a következő linkre, akkor is elérheted:

http://kreativotlet.blog.hu/tags/gy%C3%B6ngyb%C5%91l_r%C3%B3zsa

Ha pedig a többi virágmintára is kíváncsi vagy, amikről eddig szó esett, akkor kattints:

krókusz
nárcisz 
tulipán
barka

Eredményes virágfűzést kívánok ;)

3 megjegyzés:

  1. Te drága miért nem kérdezel? Ezért vagyunk egymás követői.Én szoktam virágokat is készíteni és a szárra, én kreppszalagot tekerek.Hobby boltokban lehet kapni,kb 500 Ft és sokra elég. Ez odasimul ahova akarod és ragad.Sok színben kapható.
    A te ötleted sem rossz azért, meg kell hagyni kreatív vagy:))

    VálaszTörlés
  2. Igen, láttam, hogy nagyon szép virágokat csinálsz. Ilyen kreppszalagról még nem is hallottam. Erősen szorított az idő, szűk egy nap alatt kellett valamit találnom, a hobbiboltokban meg a világon semmi sem volt sajnos... Bár az egyikben felajánlották, hogy nekik van zöld árazócímkéjük, zöld is meg ragad is, de hát az nekem nem volt jó :D

    VálaszTörlés
  3. Igen, régen én is körbe jártam Debrecent ,hogy hol lehet kapni. Több helyen nem ismerték .Amióta megtudom mindig egyre drágább :( Mert kereslet van rá??
    Azért ügyes voltál !!!

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...