2012. március 8., csütörtök

Krókusz gyöngyből - a tavaszi virágcsokor első tagja

Nekiálltam tavaszi virágcsokrot készíteni. (A jelenlegi tervek szerint anyák napjára lesz majd, ha kész lesz, de képlékeny még a dolog.)

Nos, a csokor első tagjának a krókuszt választottam. Nagyon helyes kis virág, bár én az összes tavaszi virágért rajongok :)
Nem tudom, hogy létezik-e a valóságban rózsaszín, lilára, sárgára és fehérre emlékszem, de ez most ilyen színű.


A vázácska Korondról származott el szerény hajlékunkba, viszontagságos útja során túlélt legalább három költözést, de lehet, hogy többet, úgyhogy minden tiszteletem az övé, felénk ezek a dolgok nem mennek olyan egyszerűen és biztonságosan.
Csinos tárolóedénye lesz a csokor többi tagjának is :)


A minta
Egy kis botanikával :)


Sziromból hatot kell készíteni, mégpedig úgy, hogy először veszel egy 45 centis drótot, erre fűzöd fel az ábra alapján a fekete vonalakkal jelölt gyöngyöket, alul pedig összetekergeted a drótvégeket. Felülről kell kezdeni.
Mikor ezzel kész vagy, egy keretet kell neki adnod, mégpedig egy másik, 30 centis dróttal, ezt a műveletet jelöli a libafos színű vonal. Először befűzöd a drótot a legalsó szélső gyöngybe, aztán új gyöngy, majd a következő szélső gyöngybe és így tovább, míg körbeérsz.

A leveleket (én kettőt csináltam) - ugyanígy készíted el, kicsit azért hosszabbat, mint az ábrán, az enyémek 15 és 20 sorosak.

A termő narancsszínű gyöngyből készül, ez lesz a virág kellős közepén, 30 centis drót kell hozzá. Ezt öleli körbe a porzócsoport világosabb sárga gyöngyből, ehhez 20 cm drótot ír a füzet.

Mikor mindennel kész vagy, értelemszerű elhelyezésben összepasszintod a részeket és az összes drótot egybetekered, majd jön rá a krepp-papír.

Kész a krókuszod :)


Van még egy nagyon nagy előnye a virágok fűzésének, számomra legalábbis, mégpedig, hogy bár nem a legjobb a minősége a kínai gyöngyöknek az egyenetlensége miatt, mégis képtelen vagyok nekik ellenállni, mikor gyöngyös boltban vagyok, mert gyönyörű színekben lehet őket kapni és virágfűzésre tökéletesen megfelelnek :)

No, jönnek majd még a csokor többi tagjai, szeretnék barkát, tulipánt és nárciszt mindenképpen, de még nem merem ígérni, melyik lesz a következő.
A minta a Színes ötletek sorozat Gyöngyből fűzött virágok című füzetében található.

 Szépséges krókuszokat kívánok :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...