2011. augusztus 29., hétfő

Házi szövőkeret... helyett nefelejcs mobilkütyü

Tegnap életem párja végre elkészítette nekem a hőn áhított szövőkeretemet :)
Ezt szerettem volna ma megmutatni, dekoratív, színes, egyenletes gyöngyszövettel. Az élet persze közbeszólt, hiszen HÉTFŐ van, Garfield óta tudjuk, hogy a hétfő halott nap, csak aludni érdemes.
Az én esetemben ez úgy képeződött le, hogy nem sikerült egyelőre megszelídítenem vadonásúj szövőkeretemet, még egy pár fájtunk lesz egymással... Meggyőztem magam, hogy nem béna vagyok, csak nyűgös. Meg hogy a szövőkeretem nem jött tisztába a reinkarnálódásával, még azt hiszi, hogy ő cipősdoboz...
No egy szó mint száz, a szövőkeretes poszt holnapra marad, ma már semmi esetre sem vagyok hajlandó foglalkozni vele, félek, a sarokban kötne ki szegény :)
!viszont! találtam a Miyuki oldalán nagyon jó kis mintákat. Japánul van a szöveg, de egyszerű peyote fűzésről van szó, a képek igen beszédesek, ha mégsem, katt ide

A minták alapján nefelejcs mobilkütyüket készíthetsz (ez a barátság karkötő új generációs változata lehet...), pdf formátumban tudod letölteni, ingyenesen.
Szépek, aranyosak, nézd meg!

http://www.miyuki-beads.co.jp/miyukich/StitchStrap/index.html

Első lépésként van egy fotó a kész kütyüről és a minta ihletőjéről (pandamaci, virág, süti...)
Aztán fel vannak sorolva, milyen kódú delica gyöngyök kellenek az elkészítéshez, majd maga a minta, ezt kell húsz centiméteren keresztül ismételni. Úgy nézem, ha teljes mintákat fűzöl, nem hagyod darabban, és a végén összeilleszted az ábra szerint, szép folytonos lesz. Kisvirág jelöli az első gyöngyöt, csillag az utolsót. Ez az összeillesztéses ábra értelmezését könnyíti meg, de ha szeretnéd magyar szöveggel, nekem is van egy bejegyzésem az összeillesztésről itt.
Ha tényleg mobilfüggőt szeretnél belőle és nem mást, arra figyelj, hogy még összeillesztés előtt húzd fel a fűzésre a kis fém függesztőt, különben késő lesz :) Azért mondom, mert én igen hajlamos vagyok beleszaladni ilyen gikszerekbe...
Ezután rákerül a szerelőkarikával a zsinóros lógató (igazából nem tudom mi a neve, úgyhogy most adtam neki egy sajátot), amitől igazán mobilkütyü a mobilkütyü. Hogy ezt hogyan lehet felrakni, azt nem a konkrét letöltött mintában tudod megnézni, hanem az oldal elején a mintafelsorolás után, a lap alján.
Jó munkát :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...